Blog

Categories Nutritie

Tabelul care îţi spune exact câte kilograme trebuie să ai în funcţie de înălţime.

Dacă nu ştii cât ar trebui să cântăreşti pentru a arăta bine, tabelul de mai sus îţi va fi de mare folos. Tot ce ai de făcut este să ştii înălţimea pe care o ai şi să te uiţi în dreapta pentru a vedea câte kilograme trebuie să ai. 

Greutatea sănătoasă este un punct la care organismul se simte foarte bine. Dacă veți trece de acest punct, atunci apar probleme de sănătate: dureri de inimă, articulații, dezechilibru hormonal, apariția diabetului de tip II.

Categories Fitness

Importanta Incalzirii si Stretchingului in Sala

Deseori suntem nerabdatori sa ajungem in sala de forta, sa incepem acele antrenamente grele, cauzatoare de progres. Alteori, suntem pusi in situatia de a nu avea prea mult timp pentru un antrenament, in ambele cazuri, fiind posibil sa neglijam o parte importanta, premergatoare a unui antrenament de succes: incalzirea.

In urmatoarele momente, vom descoperi de ce o incalzire eficienta este esentiala pentru un antrenament satisfacator, dar si cum sa ne incalzim corpul in functie de activitatile care vor urma.

Importanta incalzirii inainte de antrenamente

Incalzirea este importanta, deoarece, daca privim muschii ca fiind niste benzi de cauciuc, putem sa ne dam seama ca, stand la birou si nefolosind aceste benzi, ele devin mult mai rigide dar si ineficiente. Combinand acest repaus cu o vreme racoroasa, muschii au de suferit si nu este indicat sa incepem antrenamentul inainte sa-i aducem la o eficienta maxima.

Incalzirea optima inainte de antrenamente ne ajuta sa stam departe de accidentari sau leziuni ale articulatiilor si muschilor.

Stretchingul – Inainte sau dupa antrenament?

Desi este recomandat sa ne intindem muschii, nu este indicat sa o facem inainte ca acestia sa fie incalziti. Reluand analogia anterioara, nu ar fi indicat sa intindem benzile de cauciuc cat timp acestea sunt rigide si deloc flexibile. Totodata, intinzand muschii, ii putem face mai ineficienti cand vine vorba de folosirea acestora in ridicarea greutatilor (o banda elastica, mentinuta intinsa un timp, nu va mai avea aceeasi forta contractila).

Din aceste motive, este indicat sa lasam stretchingul pentru finalul antrenamentului sau sa-l separam de antrenament, deoarece poate fi contra-productiv pentru scopurile noastre.

Sursa: Un Corp Sanatos

Categories Dieta

Cum slabesc de pe burta? Ghid Practic si Eficient

Vara si-a facut simtita prezenta odata cu temperaturile din ce in ce mai crescute iar din acest motiv, toata lumea este nevoita sa poarte haine mai scurte si mai subtiri ca sa reziste caniculei de afara.

Atat pentru femei, cat si pentru barbati, o problema, mai ales in timpul sezonului cald, este reprezentata de grasimea care se depune in exces pe anumite zone ale corpului, devenind astfel regiuni inestetice.

Chiar daca sezonul costumelor de baie este in desfasurare, urmeaza sa fie sau pur si simplu vrei sa slabesti de pe burta, citeste acest articol si vei descoperi sfaturi practice de cum sa slabesti repede de pe burta.

Grasimea de pe burta este inestetica si ne scade increderea de sine. Simti ca ai nevoie de ajutor, de o serie de sfaturi din partea unui antrenor fitness pentru a putea etala un abdomen plat pe plajele calde sau la piscina?

Primul pas pentru a scapa de grasimea de pe burta este de a incepe o dieta potrivita. Adesea mancatul sanatos este confundat cu mancat caloric.

Nu trebuie sa lipseasca nici orele de sala si alergat pe banda, tot acest efort poate fi inutil, in cazul in care alimentatia nu este adaptata. Sportul neintretinut de o dieta si un regim de alimentatie sanatos si bogat in fibre si proteine nu va avea niciun efect benefic asupra corpului.

O dieta ar trebui sa aiba in componenta fructe, legume si proteine din carnuri cu grasimi foarte putine, precum puiul si pestele. Toate prajelile trebuie eliminate din alimentatie pentru a vedea rezultate inca din primele saptamani.

Daca organismul nu are parte de cantitati de apa corecte, organele nu vor putea arde grasimile si vor functiona mult mai incet decat de obicei. Cel mai afectat organ poate si ficatul, care daca nu are cantitatea de apa optima, grasimea incepe sa fie stocata in primul rand in zona abdomenului. Pentru o functionare corecta, un minim de apa de 2 litri pe zi, astfel incat tot organismul sa fie hidratat.

Grasimea de pe burta poarte fi eliminata chiar si prin simplul mers pe jos. Exercitiile care ajuta la pierderea grasimii din zona abdominala se pot face si fara a alerga zeci de kilometri saptamanal. Chiar si mersul pe jos, pe distante lungi, in fiecare zi, poate reprezenta o metoda excelenta de a scapa de burta si de asemenea ofera energie si o stare de foarte buna.

Exercitiile fizice efectuate pe parcursul perioadei de slabire trebuie sa fie in concordanta cu zona de unde grasimile trebuie arse. Daca se executa doar abdomene simple nu se va scapa de burta. Intr-o sesiune normala de sala trebuie incluse exercitii speciale nu numai pentru zona de sus, dar si cea de jos.

Cateva exemple pot fi exercitiile cu ridicari ale gambelor si coapselor, nu numai din pozitia culcat pe spate, dar si din laterale. Pentru a avea rezultate intr-un timp foarte scurt trebuie efectuate sesiuni de minim 2 ore de sport.

Un alt aspect important in procesul de eliminare al grasimii de pe abdomen este si respectarea celor 3 mese principale, la orele aproximativ la fel in fiecare zi. In momentul in care mesele sunt luate neregulat si la ore nepotrivite, efortul depus prin miscare si alimente potrivite va fi degeaba.

Sursa: Un Corp Sanatos