Importanta Incalzirii si Stretchingului in Sala

Deseori suntem nerabdatori sa ajungem in sala de forta, sa incepem acele antrenamente grele, cauzatoare de progres. Alteori, suntem pusi in situatia de a nu avea prea mult timp pentru un antrenament, in ambele cazuri, fiind posibil sa neglijam o parte importanta, premergatoare a unui antrenament de succes: incalzirea.

In urmatoarele momente, vom descoperi de ce o incalzire eficienta este esentiala pentru un antrenament satisfacator, dar si cum sa ne incalzim corpul in functie de activitatile care vor urma.

Importanta incalzirii inainte de antrenamente

Incalzirea este importanta, deoarece, daca privim muschii ca fiind niste benzi de cauciuc, putem sa ne dam seama ca, stand la birou si nefolosind aceste benzi, ele devin mult mai rigide dar si ineficiente. Combinand acest repaus cu o vreme racoroasa, muschii au de suferit si nu este indicat sa incepem antrenamentul inainte sa-i aducem la o eficienta maxima.

Incalzirea optima inainte de antrenamente ne ajuta sa stam departe de accidentari sau leziuni ale articulatiilor si muschilor.

Stretchingul – Inainte sau dupa antrenament?

Desi este recomandat sa ne intindem muschii, nu este indicat sa o facem inainte ca acestia sa fie incalziti. Reluand analogia anterioara, nu ar fi indicat sa intindem benzile de cauciuc cat timp acestea sunt rigide si deloc flexibile. Totodata, intinzand muschii, ii putem face mai ineficienti cand vine vorba de folosirea acestora in ridicarea greutatilor (o banda elastica, mentinuta intinsa un timp, nu va mai avea aceeasi forta contractila).

Din aceste motive, este indicat sa lasam stretchingul pentru finalul antrenamentului sau sa-l separam de antrenament, deoarece poate fi contra-productiv pentru scopurile noastre.

Sursa: Un Corp Sanatos

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these <abbr title="HyperText Markup Language">HTML</abbr> tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*